2013-02-27

Mina


Jėzus pasakė dar vieną palyginimą. Mat jis buvo netoli Jeruzalės, ir žmonės manė, jog netrukus turinti pasirodyti Dievo karalystė.
    Tad jis kalbėjo: „Vienas didžiūnas iškeliavo į tolimą šalį gauti karaliaus sosto, o vėliau turėjo sugrįžti atgal.
Jis pasišaukė dešimt tarnų, padalijo jiems dešimt minų ir tarė: 'Verskitės, kol sugrįšiu'.
    Piliečiai nekentė jo ir nusiuntė iš paskos pasiuntinius pareikšti: 'Mes nenorime, kad šitas mums viešpatautų'.
    Gavęs karalystę, jis sugrįžo ir liepė pašaukti tarnus, kuriems buvo davęs pinigų, norėdamas sužinoti, kiek kuris uždirbo.
Atėjo pirmasis ir tarė: 'Valdove, tavo mina man atnešė dešimt minų'. Jis atsakė: 'Gerai, stropusis tarne! Kadangi pasirodei patikimas mažuose dalykuose, tu gausi valdyti dešimt miestų'.
    Atėjo antrasis ir pareiškė: 'Valdove, tavo mina man laimėjo penkias minas'. Ir šitam jis pasakė: 'Tu valdyk penkis miestus'.
Atėjo dar vienas ir tarė: 'Valdove, štai tavo mina, kurią laikiau suvyniotą į skepetą. Aš bijojau tavęs, nes esi žmogus griežtas: imi nepadėjęs ir pjauni nepasėjęs'.
    Jis atsiliepė: 'Netikęs tarne! Aš tave teisiu tavo paties žodžiais. Tu žinojai, kad aš griežtas žmogus: imu, ko nepadėjau, ir pjaunu, ko nesėjau. Tai kodėl neleidai mano pinigų apyvarton, kad sugrįžęs išreikalaučiau su palūkanomis?'
    Aplinkiniams jis tarė: 'Atimkite iš jo miną ir atiduokite tam, kuris turi dešimt minų'.
    Tie sakė: 'Valdove, betgi anas jau turi dešimt minų!'
    Jis tarė: 'Aš sakau jums: kiekvienam, kas turi, bus pridėta, o iš neturinčio bus atimta net ir tai, ką turėjo. Mano priešus, nenorėjusius, kad jiems viešpataučiau, atveskite čionai ir nugalabykite mano akyse!'“
    Tai pasakęs, Jėzus visų priekyje leidosi į Jeruzalę.
                                     
Matyt, Jėzus ne šitai turėjo omeny...

Šit kodėl taip manau.

Betgi kodėl - "kad sugrįžęs išreikalaučiau su palūkanomis?"

Palūkanomis?


Kas gi toji mina?

Mina (angl. minamine) - senovės Graikijoje naudotas svorio ir piniginis vienetas, lygus 50 šekelių ar 100 drachmų.
Minas (m'na) naudojo jau senovės Šumere (talentų ir šekelių tada dar nenaudojo). Vėliau mina buvo lygi 1/60 talento ir 60 šekelių. Tarpupio regione ilgai buvo naudojama šešiasdešimtainė sistema.

O su graikų minom štai kas nutiko.

Mina (angl. minamine)...

Ką gi primena šios naujosios graikų minos?

Komentarų nėra: